Absencia mediálnej a informačnej gramotnosti na Slovensku

“Doteraz sme počúvali iba ojedinélé príbehy o učiteľoch, ktorí použili časopis Zem a vek ako pomôcku pri vyučovaní. Teraz vieme, že Zem a vek by svojim žiakom odporučilo 53% a Hlavné správy 57% učiteľov z reprezentatívnej vzorky v prieskume agentúry Focus pre projekt People to People,” píše Jakub Goda v článku pre Denník N.
Novinár Vladimir Šnídl k tomu dodáva, že výskum netreba čítať v zmysle, že: “viac než polovica učiteľov fandí dezinformáciám a prokremeľskej propagande, ale tak, že viac než polovica učiteľov základných škôl nemá pokročilejšiu mediálnu gramotnosť, aby dokázala rozlíšiť medzi štandardným a dezinformačným médiom.”
Po minulotýždňovej návšteve MIL Project Labu v Taline, kde som mala možnosť diskutovať s 35 MIL expertmi a expertkami z 25 prevažne európskych krajín, a porovnať si navzájom skúsenosti z oblasti povedomia o MIL kompetenciách, viem jediné: “Mediálna a informačná gramotnosť (MIL) – zakomponovaná do učebných osnov (už od základnej školy až po univerzity) – je jediným možným riešením tohto narastajúceho problému”. Ešte dobre, že v týchto dňoch vzniká SALTO resource center, kde by mohli byť potrebné učebné materiály k danej problematike verejne dostupné.
Text: Boba M. Baluchová, Foto: Denník N, Focus

About Media about Development

Writing hope-based stories and reporting about global challenges, international development topics, community development projects (in Slovak, Czech and English language)
This entry was posted in media, NGOs' work, personal development and tagged , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s